Doorgaan naar hoofdcontent

simpelweg vertrouwen

De beelden zijn zo mooi!

Een hartverwarmende wereld... 
waar iedereen zijn thuis vindt
Neen, 
het is geen utopie!



Wat we vooral nodig hebben 
is een gezond vertrouwen 
 en een gezond geloof
in vernieuwing...

Nog niet zo lang geleden leek de wereld zo vertrouwd. Ons brein houdt van controle, zekerheden,...Een huis om in te wonen, een partner die voor ons zorgt, een bankrekening, een diploma op zak, een rijbewijs, de nodige verzekeringen en ja... we zijn safe... het leven kan beginnen... We zijn goebezig toch?!?

En toen kwamer dit :) Hup, de wereld op zijn kop...Vanaf nu is er de wereld voor Corona en de wereld na Corona. De wereld ligt boempetat op zijn gat! En ja... wat nu??? 

Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden om met deze ecomische, sociale, ecologische, financiële, fysieke ravage om te gaan:

Ofwel trachten we met het puin dat overblijft, de wereld weer te restaureren. We trachten de wereld zoals hij was weer zo goed mogelijk op te bouwen.

Ofwel staan we open voor vernieuwing maar, dat vraagt vertrouwen want

 nieuw wil immers zeggen dat we het nog niet kennen. 


Overlevers zijn niet altijd de sterksten maar vooral zij die zich het best kunnen aanpassen.

Kan jij ook mee  bouwen aan iets nieuw? Het vraagt inzet in dit moment. Bouwen vanuit een gezond geloof en een gezonde intuitie. 
Geloof in het Leven zelf,
want dat levert goed en waardevol bouwmateriaal


Geen opgedrongen
geloofsbelijdenis
waarin men troost zoekt uit angst,
maar over een gezond geloof.

Leef vanuit dat warm gevoel in je hart !
De Mens heeft een vrije wil
hij en alleen hijzelf kan die gericht gebruiken

We kunnen dus kiezen:
ofwel blijven we ons in bochten wringen om toch rond te geraken met wat van ons verwacht wordt
en blijven we bang afwachten
wat er boven ons hoofd hangt.
Wat en op welk gebied het ook wezen mag

Ofwel gaan we weer geloven
en doorzien we
dat die angst die de mens ervan weerhoudt om te leven
een dun laagje vernis is
dat telkens met nieuwe terreur moet worden overschilderd
omdat het zo broos is
zo arm, dor en schraal want het hoort niet bij het leven zelf.

Je denkt dat je er niet tegen op kan
maar niets is minder waar!
Het hoort immers niet bij jouw eigen levende natuur!

Het wordt van buitenaf gevoed.
telkens opnieuw en opnieuw
via media, via doemdenkers, via machteloze machthebbers.


Angst hoort niet bij het leven zelf!
Angst hoort je vriend te zijn, 
een bondgenoot op je pad
die je waarschuwt bij gevaar 
en niet je leven domineert!

Geloven levert bouwmateriaal. Altijd!
dus
wanneer ik moe ben
zit dan naast mij en laat mij even...
loop niet weg!
Ik hoef niets, 
heb geen speciale woorden nodig
Laat mij mijn worsteling, 
neem ze niet weg
Want in mijn worsteling
ben ik op zoek naar nieuwe moed
nieuwe Kracht



Wanneer nu iedereen 
zijn oprecht geloof en goede wil
eens naar boven haalt 
en we bundelen 
die zorgzame Kracht

We halen onze strijdkracht en onze kwaadheid enkel boven

om ons te verzetten tegen ziekten en tegen onrecht.

Laten we weer kiezen voor universele wijsheid

Laten we mekaar inspireren
en aanmoedigen!

Laten we mekaar Kracht geven om de passie en het enthousiasme te vinden in onszelf.


en laten we dan met al die krachtige motoren
teams en organisaties vormen 
gedreven door ons eigen vuur en passie!!! 














Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

introductie astrologie

Voor iedereen die interesse heeft in zichzelf. Voor mama's, papa's, oma's, opa's, juffen, begeleiders... Introductie: astrologie Zondag 11 februari 2024  van 10 uur tot 12.30 uur Een horoscoop is een klein onderdeeltje van de astrologie die een hemelkaart maakt van jouw geboortemoment. Dit is een kaart die aangeeft hoe de sterrenhemel eruit zag op het ogenblik van iemands geboorte, bekeken vanop de plaats  waar hij/zij toen het levenslicht zag.  De tekening geeft het decor weer, waarin het leven zich afspeelt.  Alle talenten en mogelijkheden maar ook alle obstakels worden weergegeven, wat zeer belangrijk kan zijn voor jouw groei of de voor opvoeding van een nieuwe kleine mens.  Tijdens deze introductie gaan we de geboortekaart leren 'lezen'. We bekijken de basis van de astrologische codetaal  Astrologie kan je helpen helemaal tot je recht te komen  en jouw potentieel volledig te leven. De radixhoroscoop geeft aan wat je in huis hebt en... dat is altijd veel meer

Recht uit mijn hart :)

Enkele weken geleden zat ik rustig mijn slaatje te eten in de zetel voelde ik een beestje in mijn been bijten. Een insect voor alle duidelijkheid :) ... Rap mijn jeans uit omdat ik geen beesten in mijn broek tolereer, er zijn grenzen he ... Ik zag een klein rood puntje aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Geen beestje te zien voor de rest. Broek weer aan en op, de mat op om een lesje te geven.  ('Op de mat' is een term die door de  aikidoka wordt gebruikt en verwijst letterlijk naar de judomatten waarop ze trainen, een terrein waar je gaat oefenen... Oefenen in beweging en levenshouding ) De dagen gingen verder maar ik voelde dat de evenwichtsoefeningen net wat moeilijker gingen... niet erg, kan gebeuren ... Wanneer er een tafel of zelfs een kast moet verzet worden, pak ik die op en verzet ze in mijn ééntje ... awel, dat ging moeilijker... Ik kreeg zweetaanvallen maar ... het was ook wel heel warm en de overgangsklachten zaten nog vers in mijn geheugen...  Maar dan kwam er wat

Zuiveringskuur 2024

  Donderdag 29 februari  afnemende maan in Weegschaal.   Wanneer de maan in weegschaal staat, staan je bekken en je nieren centraal.  Ideale dagen om je heupen te verzorgen.  Opwarmen doe je door zachte draaiende bewegingen te maken met je heupen om daarna eens goed met je 'gat te schudden'!  Drink genoeg water eventueel met wat berkensap in. Of drink berkthee.  Weegschaal is een luchtteken. Wanneer de maan in een luchtteken staat je lymfestelsel centraal. Lymfe staat in voor je immuniteit. Geel werkt stimulerend en helend op je lymfecellen en klieren.  De kracht van de plant zit vooral in de bloem. Vandaag misschien bloemkoolroosjes??? Dit kan rauw of gestoomd met een heerlijk  yoghurt currysausje.  meridiaanstretching donderdag tijdens de yogales Vrijdag 1 en zaterdag 2 maart  afnemende maan in schorpioen Wanneer de maan in schorpioen staat, staan je geslachtsklieren en je blaas centraal. Het onderste gedeelte van je bekken is de basis van je zenuwstelsel.  Cranberry sap in w