Doorgaan naar hoofdcontent

Wat als Zij ontwaakt, die Vroede Vrouw die Weet?

Wat is ze schattig

wat is ze waardig, ....een echte dame!
hoe graag wordt ze gezien,
die "spinnende" lady ...

Roosjes, rozenblaadjes en rozengeur, 

zoet en zwoel, 
stille harp en zachte liedjes...

Zijn we daar nu niet al lang voorbij ??? Dat stereotype beeld: kindjes wassen, kleertjes wassen, bordjes wassen, schoentjes poetsen, kleertjes strijken, boodschapjes doen.. (sokjes schikken :) )


Of zit het in onze genen gebeiteld??? Want iedereen houdt van haar wanneer ze met een zachte lieflijke stem, ingetogen en vriendelijk doet wat van haar wordt verwacht, sust en heelt, "aanneemt" wat op haar afkomt.


Wat als Zij ontwaakt, die Vroede Vrouw die Weet?

Wat wanneer zij zich verzet tegen onrecht. 
Wat wanneer zij zegt... 
STOP...ik doe dit niet meer... niet meer 
wanneer ze niet meer anders kan dan gevolg geven 
aan de Roep van de Grote Moeder? 

Wat wanneer ze gaat voor r EVOLution?
Wat wanneer Zij zegt: 

Genoeg... 
Wat wanneer Lilith zich aanbiedt??? 

Die goeie maar zo moeilijke Lilith. 
Zij verschijnt steeds ...
op het toneel wanneer er onrecht geschiedt. 
Lilith (kali) is krachtig. 

Liefst wil ze op gelijke voet behandeld worden. 
Ze wil even graag gezien worden als die brave goedwillige Eva. 
Ook zij wil heel graag
een relatie maar ... 
dan wel één op gelijke voet.

Vrouwen willen zo graag 

laten zien 
wat ze waard zijn, 
fier zijn op zichzelf 
wanneer ze weer eens 
iets bereikt hebben. 
Ze willen respect 
voor het runnen van hun huishouden, 
het runnen van een zaak, 
het repareren van 
van alles en nog wat. ...

Meestal kan dat ook, 

meestal mogen ze fier zijn maar, 
zonder woorden 
zet de patriarchale machine zich weer in gang...

Het is de natuur van de vrouw om anderen te laten stralen, te verzorgen. 

De vrouwelijke aard wil niet concurreren, niet met mannen en niet met mekaar. 
Vrouwelijke Kracht wil verbinden. 

De patriarchale opvoeding van de laatste eeuwen heeft ons leren concurreren, 
heeft ons doen wedijveren voor gelijke behandeling maar willen we "gelijk" worden behandeld 
of... willen we "als vrouw" worden gerespecteerd en vanuit dit respect worden behandeld?

De vrouwelijke aard kan zijn magnetische energie niet ontkennen. 

Vrouwen "voelen" gewoon dat partners het er (evenzeer vanuit hun patriarchale opvoeding) moeilijk mee hebben dat hun vrouw meer verdient of een leidinggevende positie bekleed. 
Ze voelen het wanneer hun omgeving niet happy is met hun gedrag en nemen dan meestal gas terug. Ze vallen terug op hun Eva aard en zetten hun eigen droom opzij.

Ons verstand weet best dat daar geen reden toe is maar op de één of andere bizarre manier komen we diep van binnen die oude wonde tegen die zo vraagt om geheeld te worden. Een wonde die dateert uit de tijd dat vrouwen konden kiezen tussen zich gedragen als een brave huisvrouw en kinderen baren of de brandstapel. Wijsheid van vrouwen werd in de kiem gesmoord...


Wanneer een vrouw zich echter bewust wordt van wat er gaande is, komt Lilith of haar minstens zo krachtige collega Kali haar ter hulp. 
Wanneer Eva onrechtvaardig wordt behandeld dan is ze daar!!! 
Dan worden Eva's plots giftig en lijken ze geen controle meer te hebben over hun gedrag. 
Lilith neemt over. 

Dan komt 
de Wilde Vrouw weer boven! 

En dan ... ja dan voelen We de strijd tussen beide facetten van ons "vrouw zijn" binnen in ons want dat brave evapatroon zit zo vastgeroest. Zo lang ze kan zal ze zelf Lilith ontkennen en wegduwen want dat is in onze tijd gewoon een stuk gemakkelijker. Het komt voordeliger uit. Geen lieve vrede die verstoord wordt, geen jaloezie, ...


Dan breekt, in naam van harmonie en  lieve vrede 
de zwaarste periode aan... 
Weten dat ze er is, Lilith, Kali maar haar bewust negeren uit gemakzucht, angst...

Vrouwen die hun sterkte en kracht tonen fascineren maar maken mannen vaak bang of onzeker. 
In relaties delven de sterke vrouwen vaak het onderspit!

Maar hoe kan een vrouw in hemelsnaam respect afdwingen wanneer ze zichzelf niet respecteert???

Vrouwen, wij hebben zo veel kracht, wij kunnen de hele wereld onder onze moederlijke vleugels nemen en weer tot rust laten komen, zodat groeien en welzijn weer mogelijk worden...

Laat ons Kali, die sterke tante weer welkom heten!!! 

Kom tot eenheid en 
geef je hart je stem terug... 

Die stem die we het zwijgen oplegden.
Hoeveel vrouwen leven niet met een beschadigde schildklier, 
die het dan uiteindelijk opgeeft tijdens de menopauze? 
De schildklier die het gif van de wereld 'slikt en opslaat '...
Zwijgen en rustig zijn...


De rode draak die haar vleugels heeft in de schildklier en haar staart tussen onze benen krult. 

Wie drakenbloed drinkt en de draak temt, wordt onsterfelijk. 
Maar wat met die brave mevrouw of zedige juffrouw wiens draak haar vleugels zijn gebonden en verwondt.???


Temmen is niet: 
onder druk laten luisteren, 

temmen wil niet zeggen kunstjes leren uitvoeren: 
           op onze achterpoten staan 
          en pootjes geven...

Dat is niet temmen dat is breken...


Temmen wil zeggen wennen aan mensen, 

één worden, mekaar begrijpen en er zijn voor mekaar. 
Het hart openen. 
Temmen vraagt zoveel geduld en Liefde. 
Temmen is bewuste overgave aan mekaar zodat het leven van beiden een meerwaarde krijgt. 
Temmen is zorgen voor mekaar. 
Temmen is liefhebben, temmen is afstemmen... 


Laten mijn draak en ik mekaars bloed drinken, 

kracht en vreugde samenvoegen. 
Laat de draak weer vrij.

Dus...


Wanneer ik roep en kwaad wordt

Blijf in de buurt 
wanneer ik vuur spuw en de haka dans
blijf dicht bij mij... 
Want ik voel dit vuur in mijn hart, mijn baarmoeder, mijn beenderen...
Zo lang vergeten, maar zo sterk...

Generatie op generatie slikten we "de waarheid" tot we er ziek van werden...


Lilith, Kali...
jij brak de koperen banden rond mijn hart
en oh ja, het deed pijn, 
net zoals een bevalling pijn doet
Die eerlijke, 
overweldigende maar bevrijdende pijn
Mijn hart brak
maar ik voel nu
het Licht kan weer binnen en vooral ook buiten
Vrouw hervindt haar natuur
ze kan weer stralen en geven
bedankt om me te sparen
het deed zo veel pijn 
maar bracht de kracht van Hart!
dank  om mijn hart open te breken
ik slik niet meer
NOOIT
ik geef mijn schildklier haar vleugels weer
Grote rode draak stijg op en brul je waarheid
niet enkel achter de gesloten deuren 
wanneer ik alleen ben,

Kom ik klim op je rug
we gaan ervoor,.. jij en ik

Eindelijk, zegt de draak:
 eindelijk MYLADY
Eindelijk weer samen op pad

eindelijk thuis, 

daar waar je hart is..

Bijschr

Reacties

  1. Wauw...wat een mooi en krachtig verhaal!
    Ik wil die Lilith graag uitnodigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ah, dat doet deugd het nog eens opnieuw in jouw woorden te lezen...xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

introductie astrologie

Voor iedereen die interesse heeft in zichzelf. Voor mama's, papa's, oma's, opa's, juffen, begeleiders... Introductie: astrologie Zondag 11 februari 2024  van 10 uur tot 12.30 uur Een horoscoop is een klein onderdeeltje van de astrologie die een hemelkaart maakt van jouw geboortemoment. Dit is een kaart die aangeeft hoe de sterrenhemel eruit zag op het ogenblik van iemands geboorte, bekeken vanop de plaats  waar hij/zij toen het levenslicht zag.  De tekening geeft het decor weer, waarin het leven zich afspeelt.  Alle talenten en mogelijkheden maar ook alle obstakels worden weergegeven, wat zeer belangrijk kan zijn voor jouw groei of de voor opvoeding van een nieuwe kleine mens.  Tijdens deze introductie gaan we de geboortekaart leren 'lezen'. We bekijken de basis van de astrologische codetaal  Astrologie kan je helpen helemaal tot je recht te komen  en jouw potentieel volledig te leven. De radixhoroscoop geeft aan wat je in huis hebt en... dat is altijd veel meer

Recht uit mijn hart :)

Enkele weken geleden zat ik rustig mijn slaatje te eten in de zetel voelde ik een beestje in mijn been bijten. Een insect voor alle duidelijkheid :) ... Rap mijn jeans uit omdat ik geen beesten in mijn broek tolereer, er zijn grenzen he ... Ik zag een klein rood puntje aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Geen beestje te zien voor de rest. Broek weer aan en op, de mat op om een lesje te geven.  ('Op de mat' is een term die door de  aikidoka wordt gebruikt en verwijst letterlijk naar de judomatten waarop ze trainen, een terrein waar je gaat oefenen... Oefenen in beweging en levenshouding ) De dagen gingen verder maar ik voelde dat de evenwichtsoefeningen net wat moeilijker gingen... niet erg, kan gebeuren ... Wanneer er een tafel of zelfs een kast moet verzet worden, pak ik die op en verzet ze in mijn ééntje ... awel, dat ging moeilijker... Ik kreeg zweetaanvallen maar ... het was ook wel heel warm en de overgangsklachten zaten nog vers in mijn geheugen...  Maar dan kwam er wat

Zuiveringskuur 2024

  Donderdag 29 februari  afnemende maan in Weegschaal.   Wanneer de maan in weegschaal staat, staan je bekken en je nieren centraal.  Ideale dagen om je heupen te verzorgen.  Opwarmen doe je door zachte draaiende bewegingen te maken met je heupen om daarna eens goed met je 'gat te schudden'!  Drink genoeg water eventueel met wat berkensap in. Of drink berkthee.  Weegschaal is een luchtteken. Wanneer de maan in een luchtteken staat je lymfestelsel centraal. Lymfe staat in voor je immuniteit. Geel werkt stimulerend en helend op je lymfecellen en klieren.  De kracht van de plant zit vooral in de bloem. Vandaag misschien bloemkoolroosjes??? Dit kan rauw of gestoomd met een heerlijk  yoghurt currysausje.  meridiaanstretching donderdag tijdens de yogales Vrijdag 1 en zaterdag 2 maart  afnemende maan in schorpioen Wanneer de maan in schorpioen staat, staan je geslachtsklieren en je blaas centraal. Het onderste gedeelte van je bekken is de basis van je zenuwstelsel.  Cranberry sap in w