Doorgaan naar hoofdcontent

Wil ook jij mijn wolf omarmen?

 Ik word voor mijn wolven gegooid. Het overkomt ons allemaal wel eens...Een schitterende uitdaging waarin dit verhaal mij altijd helpt.... Misschien kan het voor jullie ook iets betekenen?

Mijn angsten en onzekerheden nemen het van mij over! Geregeld laat ik mij meesleuren door al die dwaze gedachten en angsten die nergens toe leiden. Onmiddellijk wordt ook het gedoe van de wolven bij anderen in gang gezet. ...




Het verhaal bestaat uit 2 delen. 
Het 2de deel 
is minstens zo belangrijk 
dus neem even de tijd om het helemaal te lezen... 

Deel 1
Het is een indiaans verhaal. 
waarin de wijze grootvader praat met zijn kleinzoon: 
“Jongen,” zei hij, er heerst een strijd in elke mens. Die strijd gaat over twee wolven. 

De eerste wolf, de zwarte wolf, heet "Kwaad". 

En dat beslaat alles dat gaat over angst, woede, afgunst, jaloezie, verdriet, hebzucht, arrogantie, zelfmedelijden, schuld, wrok, minderwaardigheid, leugens, valse trots, superioriteit en ego. Deze wolf leeft in ieder mens, hem proberen te negeren heeft geen zin. En blijven zal hij ook altijd, hij hoort bij het leven.”



De Indiaan pauzeerde even, en vervolgde zijn verhaal.

Hij wilde zeker weten dat zijn kleinzoon goed luisterde, want dit was misschien wel de belangrijkste les die hij de kleine jongen wilde meegeven in het leven. Toen hij zag dat de jongen geïnteresseerd naar hem keek, ging hij verder.




“De andere wolf, de witte wolf, heet "Goed". En die wolf staat voor vreugde, vrede, hoop, liefde, sereniteit, nederigheid, saamhorigheid, trouw, nederigheid, compassie, vriendelijkheid, waarheid, grootmoedigheid en geloof. 

Ook deze wolf leeft in ieder mens, al is het soms moeilijk om hem te vinden. Maar blijven zal hij altijd, hij hoort bij het leven.”



De kleinzoon dacht even na en vroeg vervolgens: “Maar grootvader, als beide wolven bestaan, en altijd in strijd zijn met elkaar, welke wolf wint dan uiteindelijk?”

De oude Indiaan antwoordde eenvoudig: “De wolf die jij voedt.”

Tsja , aan jou de keuze ... 

Deel 2 
Maar er is nog een staartje aan het verhaal en dat wordt zo vaak vergeten! 
Een dier uithongeren en negeren is misdadig en gevaarlijk!  Ze maken beiden deel uit van de roedel en wanneer je hem negeert, dan woekert hij vanuit de schaduw en bezorgt je evenzeer slapeloze nachten. 

Grootvader vervolgde dus zijn verhaal: 

"Zie je, mijn kleinzoon, de witte wolf heeft de zwarte wolf aan zijn zijde nodig. 

Als je er maar één voedt, zal de andere verhongeren en zij zullen onbeheersbaar worden. Door ze beide te voeden en te verzorgen zullen zij je goed van dienst zijn en niets doen dat niet een onderdeel van iets groters is, iets goeds, iets van het leven. Voed ze allebei en er zal geen interne strijd voor je aandacht meer zijn. En als er in jou geen strijd is, kun je naar de stemmen van het diepere weten luisteren, dat je in elke omstandigheid zal begeleiden bij het kiezen wat goed is. Een man of een vrouw die vrede van binnen heeft, heeft alles. Een man of een vrouw die verscheurd is door de oorlog in zichzelf heeft niets . Hoe je ervoor kiest om om te gaan met de tegengestelde krachten in jezelf zal je leven bepalen. Verhonger de ene of de andere of begeleid hen beiden."

Ken je roedel en weet ook wat er leeft in jouw schaduw anders ontstaat er een stevige onderdruk !

We hebben zo geleerd te luisteren en braaf te zijn. Enkel de witte wolf mag er zijn. De zwarte wolf moet verdreven!!! We kennen hem niet meer en zijn er zelfs zo bang van.
Maar Zwarte Wolf komt voor jou op, hij bijt van zich af.. Hij vecht tegen misbruik, helpt je tegen onrecht en likt de wonden die al dat gehoorzaam luisteren heeft veroorzaakt ...Hij kent de geur van profiteurs zo goed en houdt ze voor jou op een veilige afstand.

Soms besef je dat je die zwarte wolf zo nodig hebt. Langzaam komt hij dan aangeslopen. In eerste instantie weet je er geen raad mee. Je snapt niet wat er in je hoofd omgaat. Je wil hem niet maar voelt dat net hij je redding is. Wonden van te lang, te veel, te goed en te braaf te zijn blijven lang pijn doen. Voorzichtig met een klein hartje laar je die zwarte wolf dichterbij komen, eerst doet hij dat in een veilige omgeving, bij vrienden. Onbeholpen tegen je eigen natuur in, haal je uit ... 


Wie zelf hoede heeft over zijn zwarte wolf, kent hem en voelt intuitief aan wat er leeft. Ze weten dat hij het voor jouw gaat opnemen in gevaar. 
Zij weten dat hij de enige is die jou kan helpen om je wonden te helen. Wees gerust... een goede vriend zal jouw Wolf niet straffen maar ze zullen je helpen hem te verwelkomen. En wanneer zwarte Wolf zich  welkom voelt, zal hij je geen parten spelen maar zal hij zich met plezier voor jou inspannen.
Dus aan alle goede vrienden: 
Wil  jij mij helpen? 
Wil ook jij mijn zwarte wolf omarmen
zodat mijn wonden eindelijk kunnen helen?  


Reacties

  1. We kunnen niet zonder onze schaduw, want anders brandt het licht niet. Hoe feller we ons licht laten schijnen, hoe duidelijker onze schaduw. Zowel licht als donker zijn nodig, in het donker ontkiemen de zaden die in het licht verder groeien en weer tot kompost vergaan voor verdere groei. Groei start dus in het duistere, het donkere Deemsterwold...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je mooie waardevolle reactie :)
      (Ik ben wel nieuwsgierig van wie deze reactie komt :) )

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

introductie astrologie

Voor iedereen die interesse heeft in zichzelf. Voor mama's, papa's, oma's, opa's, juffen, begeleiders... Introductie: astrologie Zondag 11 februari 2024  van 10 uur tot 12.30 uur Een horoscoop is een klein onderdeeltje van de astrologie die een hemelkaart maakt van jouw geboortemoment. Dit is een kaart die aangeeft hoe de sterrenhemel eruit zag op het ogenblik van iemands geboorte, bekeken vanop de plaats  waar hij/zij toen het levenslicht zag.  De tekening geeft het decor weer, waarin het leven zich afspeelt.  Alle talenten en mogelijkheden maar ook alle obstakels worden weergegeven, wat zeer belangrijk kan zijn voor jouw groei of de voor opvoeding van een nieuwe kleine mens.  Tijdens deze introductie gaan we de geboortekaart leren 'lezen'. We bekijken de basis van de astrologische codetaal  Astrologie kan je helpen helemaal tot je recht te komen  en jouw potentieel volledig te leven. De radixhoroscoop geeft aan wat je in huis hebt en... dat is altijd veel meer

Recht uit mijn hart :)

Enkele weken geleden zat ik rustig mijn slaatje te eten in de zetel voelde ik een beestje in mijn been bijten. Een insect voor alle duidelijkheid :) ... Rap mijn jeans uit omdat ik geen beesten in mijn broek tolereer, er zijn grenzen he ... Ik zag een klein rood puntje aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Geen beestje te zien voor de rest. Broek weer aan en op, de mat op om een lesje te geven.  ('Op de mat' is een term die door de  aikidoka wordt gebruikt en verwijst letterlijk naar de judomatten waarop ze trainen, een terrein waar je gaat oefenen... Oefenen in beweging en levenshouding ) De dagen gingen verder maar ik voelde dat de evenwichtsoefeningen net wat moeilijker gingen... niet erg, kan gebeuren ... Wanneer er een tafel of zelfs een kast moet verzet worden, pak ik die op en verzet ze in mijn ééntje ... awel, dat ging moeilijker... Ik kreeg zweetaanvallen maar ... het was ook wel heel warm en de overgangsklachten zaten nog vers in mijn geheugen...  Maar dan kwam er wat

Zuiveringskuur 2024

  Donderdag 29 februari  afnemende maan in Weegschaal.   Wanneer de maan in weegschaal staat, staan je bekken en je nieren centraal.  Ideale dagen om je heupen te verzorgen.  Opwarmen doe je door zachte draaiende bewegingen te maken met je heupen om daarna eens goed met je 'gat te schudden'!  Drink genoeg water eventueel met wat berkensap in. Of drink berkthee.  Weegschaal is een luchtteken. Wanneer de maan in een luchtteken staat je lymfestelsel centraal. Lymfe staat in voor je immuniteit. Geel werkt stimulerend en helend op je lymfecellen en klieren.  De kracht van de plant zit vooral in de bloem. Vandaag misschien bloemkoolroosjes??? Dit kan rauw of gestoomd met een heerlijk  yoghurt currysausje.  meridiaanstretching donderdag tijdens de yogales Vrijdag 1 en zaterdag 2 maart  afnemende maan in schorpioen Wanneer de maan in schorpioen staat, staan je geslachtsklieren en je blaas centraal. Het onderste gedeelte van je bekken is de basis van je zenuwstelsel.  Cranberry sap in w