Doorgaan naar hoofdcontent

over Leven


niet overleven
maar over Leven!

Weer een artikel dat misschien wat prikt! :)  Zijn dat misschien mijn "overgangshormonen"? 

De overgang is immers een heel bijzondere periode. Een afscheid van wat je leven was 
en een vooruitkijken naar wat het worden zal. Een tijd om eens stil te staan bij jezelf! 

Het lijkt of mijn authentieke Zelf mij roept...
Stilstaan bij wat ik werkelijk wil en mijn leven daar naar inrichten. 
Trouw zijn aan mezelf... 
dat is de oefening! 


Deze oefening brengt mij bij ' a sence of urgency'?
Het is een vreemd gevoel dat als een soort achtergrondgeruis steeds aanwezig is. Het stimuleert mij om het beste uit mezelf naar boven te halen.


Ik voel...
Er leeft wat, dat voel jij  toch ook?
Laten alle "sense of urgency-voelers" 

nu opstaan a.u.b.,...
Laat ons onze kracht bundelen 

en laat ons die samen vieren...

Diep van binnen voel ik een groots project van vernieuwing waarbij elk stapje telt !!
Vele druppeltjes op die hete plaat!

Vroeger zat ik, bij wijze van spreken, liefst in mijn luie zetel 

(al 'zat' ik zelden hoor, het waren eerder mijn hersenen, mijn gevoelens, mijn dromen... 
die comfortabel in een luie zetel zaten :) )
Ik wilde dat alles rustig was en in evenwicht....  
Mijn ultieme doel was zo weinig mogelijk rimpels te maken op het oppervlak van de levensoceaan. 

Ik functioneerde niet 
wanneer er geen harmonie 
en 
vrede was. 
Hoe is het ??? Goed!!! 

Nu kan ik dat niet meer. 
Rust zit niet in het vermijden van conflicten. Rust zit dieper, 
voorbij de golven, 
voorbij de wolken...  
Rust zit in integriteit!


Sophie Scholl 
wist het zo mooi te verwoorden: 
(zij was een schitterend moedige verzetsstrijder die op 21 jarige leeftijd werd geëxecuteerd )

Is de echte schade niet veroorzaakt 
door mensen die liefst niet gestoord willen worden. 
Door mensen die voor hun eigen gemak 
liefst ver wegblijven 
van hun eigen kracht. 

Als hooggevoelige wilde ik liefst zo veel mogelijk op de achtergrond blijven. Plooien, aanpassen, meegaan, ...liefst met gratie en soeplesse. 
Niet opvallen zodat ze me niet zagen 
en dus ook geen kritiek konden geven.
Er was immers niks om op te reageren. 
Stilletjes praten, geen lawaai... 

Hooggevoeligen voelen echter zeer duidelijk dat er wat wringt. Zij werden vroeger hoog geacht vanwege hun gevoeligheid. Hun immens goede radar hield de hele gemeenschap veilig. 

Dus wat... wanneer zij zwijgen?

Ik gaf mijn veilig stille evenwichtige positie op... 
om mijn kracht verder te ontwikkelen. 

Ik wil mijn bestemming leven ookal loop ik hiermee het risico gekwetst te worden. 

Mijn leven Leven, 
ook al is dat niet altijd rozengeur en maneschijn ... .

Ik citeer Sophie Scholl nog maar eens:

Het leven is altijd op de rand van de dood;
smalle straatjes
leiden naar dezelfde plek 
als brede lanen, 
en
een klein kaarsje
 brandt zichzelf uit, 
net als een brandende fakkel.

Ik kies mijn eigen manier om te verbranden.


Iedereen kan immers 
dat klein beetje verschil maken 



Dat is toch waar leven over gaat...
















































Reacties

  1. de laatste jaren voel ik een soort van spandoek in de lucht hangen met het Engelse woord 'NEED' erop, een kreet om hulp, maar ook een oproep om onszelf te zijn, we zijn hier allemaal nodig, zo volledig mogelijk, zo authentiek mogelijk. jol

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

introductie astrologie

Voor iedereen die interesse heeft in zichzelf. Voor mama's, papa's, oma's, opa's, juffen, begeleiders... Introductie: astrologie Zondag 11 februari 2024  van 10 uur tot 12.30 uur Een horoscoop is een klein onderdeeltje van de astrologie die een hemelkaart maakt van jouw geboortemoment. Dit is een kaart die aangeeft hoe de sterrenhemel eruit zag op het ogenblik van iemands geboorte, bekeken vanop de plaats  waar hij/zij toen het levenslicht zag.  De tekening geeft het decor weer, waarin het leven zich afspeelt.  Alle talenten en mogelijkheden maar ook alle obstakels worden weergegeven, wat zeer belangrijk kan zijn voor jouw groei of de voor opvoeding van een nieuwe kleine mens.  Tijdens deze introductie gaan we de geboortekaart leren 'lezen'. We bekijken de basis van de astrologische codetaal  Astrologie kan je helpen helemaal tot je recht te komen  en jouw potentieel volledig te leven. De radixhoroscoop geeft aan wat je in huis hebt en... dat is altijd veel meer

Recht uit mijn hart :)

Enkele weken geleden zat ik rustig mijn slaatje te eten in de zetel voelde ik een beestje in mijn been bijten. Een insect voor alle duidelijkheid :) ... Rap mijn jeans uit omdat ik geen beesten in mijn broek tolereer, er zijn grenzen he ... Ik zag een klein rood puntje aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Geen beestje te zien voor de rest. Broek weer aan en op, de mat op om een lesje te geven.  ('Op de mat' is een term die door de  aikidoka wordt gebruikt en verwijst letterlijk naar de judomatten waarop ze trainen, een terrein waar je gaat oefenen... Oefenen in beweging en levenshouding ) De dagen gingen verder maar ik voelde dat de evenwichtsoefeningen net wat moeilijker gingen... niet erg, kan gebeuren ... Wanneer er een tafel of zelfs een kast moet verzet worden, pak ik die op en verzet ze in mijn ééntje ... awel, dat ging moeilijker... Ik kreeg zweetaanvallen maar ... het was ook wel heel warm en de overgangsklachten zaten nog vers in mijn geheugen...  Maar dan kwam er wat

Zuiveringskuur 2024

  Donderdag 29 februari  afnemende maan in Weegschaal.   Wanneer de maan in weegschaal staat, staan je bekken en je nieren centraal.  Ideale dagen om je heupen te verzorgen.  Opwarmen doe je door zachte draaiende bewegingen te maken met je heupen om daarna eens goed met je 'gat te schudden'!  Drink genoeg water eventueel met wat berkensap in. Of drink berkthee.  Weegschaal is een luchtteken. Wanneer de maan in een luchtteken staat je lymfestelsel centraal. Lymfe staat in voor je immuniteit. Geel werkt stimulerend en helend op je lymfecellen en klieren.  De kracht van de plant zit vooral in de bloem. Vandaag misschien bloemkoolroosjes??? Dit kan rauw of gestoomd met een heerlijk  yoghurt currysausje.  meridiaanstretching donderdag tijdens de yogales Vrijdag 1 en zaterdag 2 maart  afnemende maan in schorpioen Wanneer de maan in schorpioen staat, staan je geslachtsklieren en je blaas centraal. Het onderste gedeelte van je bekken is de basis van je zenuwstelsel.  Cranberry sap in w