Doorgaan naar hoofdcontent

brief recht uit mijn hart

 Lieve allemaal,


Binnenkort staat er een vzw vergadering op de planning. In functie van de vergadering deze brief, recht uit mijn hart. 


Wittingstraat 16 is een warm huis voor 2 boeiende initiatieven. 


Initiatief 1 is Tribalight, mijn persoonlijke levensmissie, mijn mini bedrijfje. Ik koos voor deze naam omdat ze symbool staat voor vrouwelijke Kracht. Vrouwelijke Yin energie is koesterend en aardend.  


Ik wil mensen helpen hun eigen levensmissie te vinden en die te durven leven. Ik hou van pretlichtjes in de ogen en bruisende levenskracht. Ben je vaak moe of mis je een doel in je leven? Ben je de sprankel even kwijt? Zonde want dan ben je jezelf verspeeld, ergens onderweg….. Een Mens straalt immers van nature ! 


Het tweede luik is Regenboog vzw

Dit initiatief is gestart om iedereen de kans te geven om mee te bouwen aan een  stevige basis. We bouwen aan onze gezondheid en versterken de immuniteit door oa MaanYoga, houdingscorrectie…In dit luik is groepsenergie belangrijk. ‘Samen’ geeft kracht, moed, leuke mensen :) 


Je bent hier welkom, gewoon zoals je bent!

Super energiek of met een burnout,

levendig verliefd of met een gebroken hart,

hevig en fel of eerder rustig en bezadigd, euforisch of gekwetst...


Je mag hier helemaal zijn wie je bent...



Waarom leden en dus ook lidgelden zo belangrijk zijn: 


Wat de lidgelden betreft hebben we een soepele regeling

Als je lid wordt voor 336 euro dan schrijf je in voor een vast lesmoment. Kan je een keer niet op je vast moment naar de les komen, dan mag je op een ander uur les volgen. Betaal je 436 euro per jaar dan mag je alle doorlopende lesmomenten (Maanyoga en houdingscorrectie) meevolgen. De leden betalen ook minder voor de reeksen als astrologie of de infolessen… 

Bovendien kan wie lid is mij ook altijd contacteren wanneer het wat minder gaat. Voel je je niet 100%, heb je wat keelpijn, buikpijn of een snotneus… Een dokter raadplegen is altijd belangrijk maar heb je eerder nood aan een huis en tuinmiddeltje…dan kan ik je met heel wat  tips en tricks bijstaan.  


Jaarlijks lidmaatschap is voor ons een enorme steun. 


Misschien wel belangrijk om te bedenken dat je eigenlijk geen lessen ‘koopt’. Levenslessen kan je immers niet kopen; ze zijn niet om te zetten in centen. Door lid te worden steun je een initiatief. 


Met onze vaste jaarlijkse bijdragen weten wij hoeveel middelen we ter beschikking hebben om verbeteringen aan te brengen en herstellingen te laten uitvoeren indien nodig. We zijn immers geen zelfstandige firma of bedrijf maar een vereniging die samen bouwt. Bovendien hebben we onlangs  een financiële tegenslag gehad doordat de rekening voor 2000 (!) euro gehackt werd. 


Het jaarlijks lidmaatschap betaal je niet enkel voor jezelf. 


Het stelt ons in staat de lidmaatschapsbijdragen betaalbaar te houden voor iedereen. We hebben bij onze leden immers heel wat mensen die het moeilijk hebben door burn-out, fysieke klachten, depressie…. Deze mensen leven vaak van een mutualiteitsbijdrage of hebben een laag loon waar ze moeilijk mee rond komen. Uiteraard worden eerst de rekeningen betaald die van levensbelang zijn: huur, elektriciteit, gas, voeding… De les bijdragen zijn dan meestal het eerste wat geschrapt wordt waardoor men niet meer naar de les kan komen.  Zonde, want het is net dat wat nodig is wanneer je het moeilijk hebt. Een groep die je draagt, geen extra bijdragen wanneer je nog blijft napraten bij een tasje thee en een stukje homemade cake en uiteraard… de informatie tijdens de les die je helpt om sterk in je schoenen te komen of te blijven. 

Wanneer mensen in nood zijn zie je dat niet aan de buitenkant en bovendien is er ook vaak een soort schaamte om erover te praten. Depressie, burn-out, financieel krap bij kas … we hoeven geen uitleg, iedereen is hier welkom! 


Voor 336 of 436 euro per jaar of 30 of 40 euro per maand draag je een groep en steun je op een praktische concrete manier mensen die het wat moeilijker hebben. Hoe goed is dat!!!


Wil jij ook iets betekenen voor de mensen in jouw buurt? 


Mijn bijdrage: de lessen die ik geef in de vzw, geef ik, jawel hoor… gratis omdat ik er wil zijn voor wie mij nodig heeft. Ik zorg vaak voor EHBO :) via de telefoon. Ik doe onderhoud  en zorg voor een leuke tuin waar iedereen gebruik van mag maken. Ik betaal de thee en de cake die ik bak, de elektriciteit en doe de boekhouding… (Bedankt voor de 2 mensen die maandelijks vrijwillig wat extra bijdragen voor de thee ed) De vzw betaalt wel een bijdrage voor de huur van de ruimte die voor de lessen gebruikt wordt. Vermits er steeds meer mensen hulp nodig hebben, wordt het vrij druk. Ik kan dus heel wat hulp gebruiken. 


Twijfel je toch nog wat? Een 10 beurtenkaart is dan een oplossing. Je koopt dan 10 lessen ipv deel te nemen aan een levenshouding die veel verder gaat dan 10 afzonderlijke lessen. Draag je deze levensvisie een warm hart toe, dan help je ons echt met jouw jaarlijks lidmaatschap . 


Wil je graag af en toe mee vergaderen om de zaken te plannen, te regelen en manieren te zoeken hoe we mensen die ons nodig hebben kunnen bereiken??? 


Ik hoor het graag! Stuur mij gerust een berichtje… 


Ik hoop op een leuke samenwerking in 2024


Vriendelijke groeten 


Kristien


Reacties

Populaire posts van deze blog

introductie astrologie

Voor iedereen die interesse heeft in zichzelf. Voor mama's, papa's, oma's, opa's, juffen, begeleiders... Introductie: astrologie Zondag 11 februari 2024  van 10 uur tot 12.30 uur Een horoscoop is een klein onderdeeltje van de astrologie die een hemelkaart maakt van jouw geboortemoment. Dit is een kaart die aangeeft hoe de sterrenhemel eruit zag op het ogenblik van iemands geboorte, bekeken vanop de plaats  waar hij/zij toen het levenslicht zag.  De tekening geeft het decor weer, waarin het leven zich afspeelt.  Alle talenten en mogelijkheden maar ook alle obstakels worden weergegeven, wat zeer belangrijk kan zijn voor jouw groei of de voor opvoeding van een nieuwe kleine mens.  Tijdens deze introductie gaan we de geboortekaart leren 'lezen'. We bekijken de basis van de astrologische codetaal  Astrologie kan je helpen helemaal tot je recht te komen  en jouw potentieel volledig te leven. De radixhoroscoop geeft aan wat je in huis hebt en... dat is altijd veel meer

Recht uit mijn hart :)

Enkele weken geleden zat ik rustig mijn slaatje te eten in de zetel voelde ik een beestje in mijn been bijten. Een insect voor alle duidelijkheid :) ... Rap mijn jeans uit omdat ik geen beesten in mijn broek tolereer, er zijn grenzen he ... Ik zag een klein rood puntje aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Geen beestje te zien voor de rest. Broek weer aan en op, de mat op om een lesje te geven.  ('Op de mat' is een term die door de  aikidoka wordt gebruikt en verwijst letterlijk naar de judomatten waarop ze trainen, een terrein waar je gaat oefenen... Oefenen in beweging en levenshouding ) De dagen gingen verder maar ik voelde dat de evenwichtsoefeningen net wat moeilijker gingen... niet erg, kan gebeuren ... Wanneer er een tafel of zelfs een kast moet verzet worden, pak ik die op en verzet ze in mijn ééntje ... awel, dat ging moeilijker... Ik kreeg zweetaanvallen maar ... het was ook wel heel warm en de overgangsklachten zaten nog vers in mijn geheugen...  Maar dan kwam er wat

Zuiveringskuur 2024

  Donderdag 29 februari  afnemende maan in Weegschaal.   Wanneer de maan in weegschaal staat, staan je bekken en je nieren centraal.  Ideale dagen om je heupen te verzorgen.  Opwarmen doe je door zachte draaiende bewegingen te maken met je heupen om daarna eens goed met je 'gat te schudden'!  Drink genoeg water eventueel met wat berkensap in. Of drink berkthee.  Weegschaal is een luchtteken. Wanneer de maan in een luchtteken staat je lymfestelsel centraal. Lymfe staat in voor je immuniteit. Geel werkt stimulerend en helend op je lymfecellen en klieren.  De kracht van de plant zit vooral in de bloem. Vandaag misschien bloemkoolroosjes??? Dit kan rauw of gestoomd met een heerlijk  yoghurt currysausje.  meridiaanstretching donderdag tijdens de yogales Vrijdag 1 en zaterdag 2 maart  afnemende maan in schorpioen Wanneer de maan in schorpioen staat, staan je geslachtsklieren en je blaas centraal. Het onderste gedeelte van je bekken is de basis van je zenuwstelsel.  Cranberry sap in w