Doorgaan naar hoofdcontent

Ik zie, ik zie...

 

Ik wens aan het begin van dit nieuwe jaar jouw ziel veel ruimte zodat jouw Kracht de wereld in kan stromen... 

Ik zie, ik zie... blijkbaar wat meer dan anderen zien :). Hoe dat juist komt... daar heb ik wel wat uitleg over maar dat doet nu eigenlijk niet echt terzake. Lessen heb ik er niet voor gevolgd, ik heb dat nergens gaan leren ... Ik zou eerder zeggen: ik heb ermee leren leven :) Ondertussen staat alles, maar dan ook alles wat ik doe in functie van wat ik zie. Dat vraagt oefening van mijn materieel, emotioneel en mentaal lichaam. Voor mij is dat echt een prioriteit in mijn leven.  Ik geef  het veel tijd en geef er ook veel voor op maar mijn beelden hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Ze kunnen soms voor veel verwarring zorgen maar blijken, als puntje bij paaltje komt, steeds te ontwarren wat ingewikkeld bleek :) 

De maanyoga geef ik omdat het mij leert te ontspannen en te blijven ontspannen in spannende tijden of, terug naar ontspanning te gaan wanneer het wat te druk was. Ik zie hoe wij mensen een ongelooflijk regenererend vermogen hebben en dat werkt enkel bij ontspanning. Het 'niet doen' herstelt. Mensen zijn denkende en voelende wezens. Niet doen vraagt vertrouwen in het grote universele plan. 

Houdingcorrectie geef ik omdat er buiten onze fysieke anatomie ook een energetische anatomie is. Een lichaam mooi rechtop kan ontspannen bewegen en geeft een oprechte houding. Er is een belangrijke link tussen je atlas en je heiligbeen (bekken, bekkenbodem en iliopsoas) Het zijn energiepompen die ervoor zorgen dat de boven en onderpool in je lichaam goed samenwerken. Wanneer je bekken en atlas in hun juiste positie komen, worden er nieuwe delen in jouw hersenen doorbloed. Dit geeft nieuwe inzichten, nieuwe denkpatronen... 

De beelden die ik zie tracht ik in woorden te gieten en zo neutraal mogelijk te interpreteren. workshops helpen mij om ze te vertalen.  Dat kan aan de hand van astro, anatomie, fysiologie, mineralen, ... zelfs die lieve Toots helpt mij daarbij... 

Ook mijn persoonlijke behandelingen staan in functie van wat ik zie maar dan persoonlijk naar jou gericht. 

Massages geef ik om te ontspannen maar het komende jaar zal het accent veel meer liggen op het losmaken van energetische blokkades (tsja, die ik dan weer zie) Jouw cellen, je bindweefsel... ze hebben een geheugen, slaan informatie op ... door kwetsuren bouw je een soort pantser op. Dat pantser wordt na verloop van tijd een gevangenis voor je ziel. Onze ziel wil nu, meer dan ooit ruimte! 

Lesgeven vanuit "zien" is niet zo simpel, vooral omdat we dat niet gewend zijn. Ik zie beelden maar net zoals de nieuwsberichten op tv zit daar een evolutie is. Na enkele weken is nieuws al geëvolueerd en oud nieuws. 

Omdat het goed is voor de groei van het mentale lichaam ( belangrijk in het aquariustijdperk) is het goed je denken regelmatig weer even af te stemmen. Die lessen moeten aangekondigd worden en omdat  "ik ga nog eens iets zeggen" wat raar overkomt, probeer ik daar een thema op te plakken. wanneer je hier al lang komt, zal het je niet meer verbazen dat het thema tijdens de les zelf nog vaak een bocht pakt en dat alle lessen eigenlijk helemaal anders zijn ... 


We leven in een tijd van verandering... veel nieuw en dus veel nieuws. Ik ben wie ik ben dus kan niet anders dan ge-inspireerd' lesgeven. We leven in een chaotische tijd maar dat is eigen aan vernieuwing en vernieuwing komt er !Mijn "zien" heb ik niet zomaar. Het is niet altijd even gemakkelijk maar wel een "talent" en een talent krijg je enkel om het in te zetten ... 









Reacties

Populaire posts van deze blog

introductie astrologie

Voor iedereen die interesse heeft in zichzelf. Voor mama's, papa's, oma's, opa's, juffen, begeleiders... Introductie: astrologie Zondag 11 februari 2024  van 10 uur tot 12.30 uur Een horoscoop is een klein onderdeeltje van de astrologie die een hemelkaart maakt van jouw geboortemoment. Dit is een kaart die aangeeft hoe de sterrenhemel eruit zag op het ogenblik van iemands geboorte, bekeken vanop de plaats  waar hij/zij toen het levenslicht zag.  De tekening geeft het decor weer, waarin het leven zich afspeelt.  Alle talenten en mogelijkheden maar ook alle obstakels worden weergegeven, wat zeer belangrijk kan zijn voor jouw groei of de voor opvoeding van een nieuwe kleine mens.  Tijdens deze introductie gaan we de geboortekaart leren 'lezen'. We bekijken de basis van de astrologische codetaal  Astrologie kan je helpen helemaal tot je recht te komen  en jouw potentieel volledig te leven. De radixhoroscoop geeft aan wat je in huis hebt en... dat is altijd veel meer

Recht uit mijn hart :)

Enkele weken geleden zat ik rustig mijn slaatje te eten in de zetel voelde ik een beestje in mijn been bijten. Een insect voor alle duidelijkheid :) ... Rap mijn jeans uit omdat ik geen beesten in mijn broek tolereer, er zijn grenzen he ... Ik zag een klein rood puntje aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Geen beestje te zien voor de rest. Broek weer aan en op, de mat op om een lesje te geven.  ('Op de mat' is een term die door de  aikidoka wordt gebruikt en verwijst letterlijk naar de judomatten waarop ze trainen, een terrein waar je gaat oefenen... Oefenen in beweging en levenshouding ) De dagen gingen verder maar ik voelde dat de evenwichtsoefeningen net wat moeilijker gingen... niet erg, kan gebeuren ... Wanneer er een tafel of zelfs een kast moet verzet worden, pak ik die op en verzet ze in mijn ééntje ... awel, dat ging moeilijker... Ik kreeg zweetaanvallen maar ... het was ook wel heel warm en de overgangsklachten zaten nog vers in mijn geheugen...  Maar dan kwam er wat

Zuiveringskuur 2024

  Donderdag 29 februari  afnemende maan in Weegschaal.   Wanneer de maan in weegschaal staat, staan je bekken en je nieren centraal.  Ideale dagen om je heupen te verzorgen.  Opwarmen doe je door zachte draaiende bewegingen te maken met je heupen om daarna eens goed met je 'gat te schudden'!  Drink genoeg water eventueel met wat berkensap in. Of drink berkthee.  Weegschaal is een luchtteken. Wanneer de maan in een luchtteken staat je lymfestelsel centraal. Lymfe staat in voor je immuniteit. Geel werkt stimulerend en helend op je lymfecellen en klieren.  De kracht van de plant zit vooral in de bloem. Vandaag misschien bloemkoolroosjes??? Dit kan rauw of gestoomd met een heerlijk  yoghurt currysausje.  meridiaanstretching donderdag tijdens de yogales Vrijdag 1 en zaterdag 2 maart  afnemende maan in schorpioen Wanneer de maan in schorpioen staat, staan je geslachtsklieren en je blaas centraal. Het onderste gedeelte van je bekken is de basis van je zenuwstelsel.  Cranberry sap in w