Doorgaan naar hoofdcontent

Het Jade Ei wint terrein


Jaren was ze een goed bewaard geheim,
enkel toegankelijk voor ingewijden.
Maar... 

Het jade ei wint terrein :)


Ja hoor, V
rouwen worden wakker en ja hoor, 
ook hun bekken ontwaakt!

Heel wat vrouwen voelen echt wel dat er iets roept, 
mij lijkt het wel 
of de wereld 
die zachte vrouwelijke "ons" nodig heeft. 
Een warm moederlijk hart dat koestert en heelt.

Alleen,...die zachte vrouwelijke "ons" zit zo ver weg. 

Ik ontmoet zo veel vrouwen die onbewust, 
diep in hun hart, bang zijn. 
Vrouwen hebben namelijk zo veel gedaan in naam van de Liefde. In naam van de Liefde zijn we over onze grenzen gegaan. Generatie na generatie hebben we ons lichaam gegeven om de pijn van een ander te genezen. Zo ver over die grens dat we nog steeds niet goed weten hoe we ze juist moeten aangeven... zelfs ...of we die grenzen wel "mogen" aangeven.



We voelen zo duidelijk wanneer er iemand te dicht in onze ruimte komt maar wat dan... 
We voelen ons schuldig wanneer we niet zijn wat men juist van ons verwacht...
Dan wordt het wel een ingewikkelde kluwen... 

Wel...

Yoga helpt mij om mezelf weer te leren voelen, de kracht van mijn adem te kennen, 
de soepelheid van mijn lichaam 
en ook ... wanneer ik  "te" soepel ben... 
Kracht en evenwichtsoefeningen, werken aan stabiliteit,... het geeft mij energie en stabiliteit! Het helpt om mij gesteund te voelen in mijn lichaam. 

En dan is er het Jade ei. Het helpt mij om te voelen wanneer ik mij open en wanneer ik mij angstvallig sluit. (Ja hoor, fysiek en dus ook energetisch want het één gaat niet zonder het ander).

En nee, ik oefen mijn bekken niet om een keizer of gelijk wie tevreden te houden... Ik oefen niet om mijn bekkenbodem te verbeteren want... die is goed zoals hij is... Ik heb geen slechte bekkenbodem, geen enkele vrouw heeft een "slechte" bekkenbodem. Een getraumatiseerd bekken, ja dat komt wel voor... Ongeheelde wonden... Herinneringen doorgegeven van moeder op moeder... nooit uitgesproken maar wel gedeeld. Was er maar over gepraat... 

De schaamte en de oneer, de onreinheid van het menstruatiebloed. Tampons die je helpen om een volwaardige vrouw te zijn voor je man. Het is zo absurd om daar in deze huidige tijd  op die manier te moeten over praten maar het zit er zo diep ingehamerd... 

Waarom zijn er zo veel meisjes, jonge vrouwen, vruchtbare vrouwen met menstruatieproblemen. Bergen pijnstillers worden er maandelijks  ingenomen...
Louter een fysiek probleem.??.
Laat mij niet lachen...Ons lieve lichaam is een bezielde materie die niets 'zelf' kan 'doen'. Jouw lichaam heeft een wil nodig.  Een lichaam zonder bezieling, zonder begeestering is dood. Wat dood is beweegt niet, voelt geen pijn. Pijn is een signaal, een boodschap, een opdracht van je ziel of onze moeders, moeders moeders ziel... 

En dat dames... dat probleem kunnen we oplossen. Die wonde kunnen we helen!
Zodat ons bekken weer in eigen beheer komt, onze cellen weer kunnen, mogen en durven herinneren.

We kunnen weer leren om die magnetische vrouwelijke energie uit te zenden en het leven wakker te prikkelen en neen, dat maakt ons geen zondaars en dat is "geen uitlokken" dat is gewoon je energie  laten stromen en daar dient ze voor!!!.... 

Dan worden onze borsten weer vertegenwoordigers van ons hart. Borsten zijn zo verdo(e)md krachtig. Ze brengen letterlijk al wat leeft vrede en troost, voeding vanuit het hart. 

Je hoort het tegenwoordig overal... vrouwen komen samen, want dat is wat vrouwelijke energie doet, ze ondersteunen mekaar, dragen mekaar, versterken mekaar...
dus vrouwen.... laat ons kracht bundelen.

En aan alle mannen... 
help ons onze Heilige ruimte weer te vinden. Flirt met ons, prikkel ons, steun ons... laat ons genieten zonder meer. Gewoon genieten van Leven. Luister naar die 
oh zo vrouwelijke irrationele verhalen die je mannelijke hersenen doen knetteren maar je toch raken tot in het diepste van je ziel. 

Luister naar Vrouwen want zij zijn de Moeders en Bezielers van al wat leeft. Zonder Vrouwen, geen leven. Zeg ons hoe mooi we zijn, los de voorgekauwde idealen van hoe een mooie Vrouw er aan de buitenkant moet uitzien want...
we zijn allemaal mooi! 
Schoonheid komt immers van  het vuur dat in onze ogen straalt en dat vuur is er ....
ook al zijn sommigen het zelf vergeten. 

De wereld heeft het hart van Vrouwen nodig.  Met Onze steun zal Moeder Aarde de beton en cement doen verpulveren en afbrokkelen en van zich afschudden zodat de Wereld weer groen wordt. 

Wanneer Zij zichzelf weer vindt, zal Zij ook jouw helpen om je ziel weer te vinden, Ze zal je helpen om te leven in plaats van bang te zijn voor de dood. Zij zal je een reden geven om voor te vechten. 

Bescherm Haar, maak geen misbruik van haar zo typisch vrouwelijke angst om verlaten te worden en er alleen voor te staan. Die wonde dames, ja, die dragen we allemaal en heeft niets te maken met de angst om alleen of afhankelijk zijn... 

Help ons onze hoop, onze visioenen, onze passie en onze wildheid terug te vinden. 

Lieve dames,
laat ons stoppen met "zoeken" naar verlichting, maar bewust worden van de Heilige graal. Het Licht is er ...gewoon een kwestie van te herinneren en toe te laten dat het de wereld bereikt ! :)

Deze les is heel vrouwelijk 
dus geen workout om je bekkenboden krachtiger, beter, vaster en steviger te maken :) 

Het gaat om 
loslaten, 
ontspannen 
en helen 
zodat je vanzelf je kracht weer vindt. 

Oefeningen en  veel tijd om ervaringen te delen, 
met of zonder ei :) 














Reacties

Populaire posts van deze blog

introductie astrologie

Voor iedereen die interesse heeft in zichzelf. Voor mama's, papa's, oma's, opa's, juffen, begeleiders... Introductie: astrologie Zondag 11 februari 2024  van 10 uur tot 12.30 uur Een horoscoop is een klein onderdeeltje van de astrologie die een hemelkaart maakt van jouw geboortemoment. Dit is een kaart die aangeeft hoe de sterrenhemel eruit zag op het ogenblik van iemands geboorte, bekeken vanop de plaats  waar hij/zij toen het levenslicht zag.  De tekening geeft het decor weer, waarin het leven zich afspeelt.  Alle talenten en mogelijkheden maar ook alle obstakels worden weergegeven, wat zeer belangrijk kan zijn voor jouw groei of de voor opvoeding van een nieuwe kleine mens.  Tijdens deze introductie gaan we de geboortekaart leren 'lezen'. We bekijken de basis van de astrologische codetaal  Astrologie kan je helpen helemaal tot je recht te komen  en jouw potentieel volledig te leven. De radixhoroscoop geeft aan wat je in huis hebt en... dat is altijd veel meer

Recht uit mijn hart :)

Enkele weken geleden zat ik rustig mijn slaatje te eten in de zetel voelde ik een beestje in mijn been bijten. Een insect voor alle duidelijkheid :) ... Rap mijn jeans uit omdat ik geen beesten in mijn broek tolereer, er zijn grenzen he ... Ik zag een klein rood puntje aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Geen beestje te zien voor de rest. Broek weer aan en op, de mat op om een lesje te geven.  ('Op de mat' is een term die door de  aikidoka wordt gebruikt en verwijst letterlijk naar de judomatten waarop ze trainen, een terrein waar je gaat oefenen... Oefenen in beweging en levenshouding ) De dagen gingen verder maar ik voelde dat de evenwichtsoefeningen net wat moeilijker gingen... niet erg, kan gebeuren ... Wanneer er een tafel of zelfs een kast moet verzet worden, pak ik die op en verzet ze in mijn ééntje ... awel, dat ging moeilijker... Ik kreeg zweetaanvallen maar ... het was ook wel heel warm en de overgangsklachten zaten nog vers in mijn geheugen...  Maar dan kwam er wat

Zuiveringskuur 2024

  Donderdag 29 februari  afnemende maan in Weegschaal.   Wanneer de maan in weegschaal staat, staan je bekken en je nieren centraal.  Ideale dagen om je heupen te verzorgen.  Opwarmen doe je door zachte draaiende bewegingen te maken met je heupen om daarna eens goed met je 'gat te schudden'!  Drink genoeg water eventueel met wat berkensap in. Of drink berkthee.  Weegschaal is een luchtteken. Wanneer de maan in een luchtteken staat je lymfestelsel centraal. Lymfe staat in voor je immuniteit. Geel werkt stimulerend en helend op je lymfecellen en klieren.  De kracht van de plant zit vooral in de bloem. Vandaag misschien bloemkoolroosjes??? Dit kan rauw of gestoomd met een heerlijk  yoghurt currysausje.  meridiaanstretching donderdag tijdens de yogales Vrijdag 1 en zaterdag 2 maart  afnemende maan in schorpioen Wanneer de maan in schorpioen staat, staan je geslachtsklieren en je blaas centraal. Het onderste gedeelte van je bekken is de basis van je zenuwstelsel.  Cranberry sap in w